Solve my probs, please

Hur ska jag göra?

Alt. 1
Lägga en massa pengar på att inreda mitt rum? Pengar som jag säkert skulle kunna göra en massa andra roliga saker med men som jag kanske skulle kunna få tillbaka en del av i alla fall om jag senare sålde prylarna som jag funderar på att köpa...

Alt. 2
Låta bli, drömma om och sörja den där orangea lampan och alla andra möbler och prylar som jag för en halv vecka sedan inte ens visste att jag saknade...
                                                                                                                                                

Det första alternativet är lockande. Jag kommer aldrig hitta en sådan lampa igen. Inte riktigt lika fin. Samtidigt är det helt absurda summor! Och jag har ju inte velat inreda mitt rum särskilt länge. Jag oroar mig över att någon ska vandra in i butiken och stjäla mina älskade inredningsprylar så det verkar som att det är snabba beslut som gäller. ;)

Det är en sådan hatkärlek till det här: På ett sätt är den här sortens inredning så gräsligt ful! Samtidigt är jag besatt av stilen! Jag har ju möjlighet att plocka ut det bästa från årtiondena! Lämna kvar de fula detaljerna och välja det tidstypiska och fina! Som den där lampan. Och kanske fåtöljen... Så att resultatet blir "det ultimata rummet 1968-1973" eller något liknande! Det hade varit trevligt. Frågan är hur trevligt. Trevligare än någonting annat som jag skulle kunna göra för pengarna? Tänk om jag tröttnar?

Kan någon hjälpa mig att fatta ett beslut?

Kommentarer
Postat av: Cecilia

1an helt klart! Om du någon vacker dag ska flytta hemmifrån är det ju kul att ha egna snygga möbler. vad skulle du annars göra som kostar så mycke pengar? resa kanske? festival? då tar du fram de stora valp-ögonen och ber snällt till pappa:) you go girl!

2008-06-26 @ 10:55:48
URL: http://ceciliaphoto.blogg.se/
Postat av: Erica

naaaaw vilken söt kommentar! haha den gav mig hopp måste jag allt säga.... :P Det enda jag är rädd för är att jag ska tröttna på det jag köper :/ Men samtidigt har du helt rätt: Det kan vara roligt att äga några prylar som man kan bära med sig :D

2008-06-26 @ 11:21:10
URL: http://wrongdecade.blogg.se/
Postat av: Hannan

Helt klart 1:an! :-D För det är bättre att du gör det medans du har pengar. FÖr sen när pengarna är slut så kommer du att ångra att du inte köpte lampan/möbler. Det kommer att vara fett värt! Jag vet, det är en sjukt jobbig situation. Men 1an är den bästa lösningen. <3 puss!

2008-06-26 @ 20:30:32
URL: http://freakbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0