Natten mellan 8 och 9 juli...

Klockan är 3 på natten och regnet öser ner utanför de neddragna persiennerna. Det är mysigt. Jag gillar regn. I alla fall när jag är inomhus. Eller när jag är utomhus och tolererar att jag vandrar omkring i en naturlig dusch där växthuset vi lever i motsvarar duschkabinen. Det var dock inte regn jag hade tänkt skriva om. Om sanningen ska fram, hade jag inga planer på att skriva någonting alls. Men jag hittade en bild från Bryssel och tyckte att den passade bra på bloggen min. Så, kära men få bloggläsare, här har vi den...


*Från vänster till höger: Miranda, jag. Fotograf: Siri

Imorgon ska jag tillbringa hela dagen på Friskis & Svettis hade jag tänkt. Frågade dem vad det skulle kosta att hyra en av deras tomma lokaler under sommaren. Deras "lägre sommarpris" som de hade att erbjuda låg på 265 kr/h - helt galet med tanke på att F&S inte ens är ett vinstdrivande företag utan en "allmännyttig ideell idrottsförening" som de själva skriver på hemsidan. Har svårt att se hur en persons dansträning skulle kunna resultera i så mycket slitage på lokalen att 250 kr + 6% moms blir ett rimligt timpris...

Försöker att pussla ihop kommande termins träningsschema förresten. Träningspass på någon dansskola (antingen Dansforum eller Danshuset beroende på träningstider och liknande) ska synkas med pass på Friskis. Det är svårt eftersom Danshuset ännu inte har lagt upp något schema för höstterminen. Känner verkligen för att komma igång med träningen igen! Jag brukade ju träna så mycket innan men har nästan lagt av helt och hållet nu. Känner verkligen att jag inte mår bra av det. Mamma anmälde mig till Midnattsloppet som äger rum i slutet av sommaren men jag får se hur jag gör med det. Först tyckte jag att det skulle bli jättekul (vilket är anledningen till varför jag gick med på att hon anmälde mig) men i grund och botten tycker jag ju inte alls om att jogga. Och det är ju lagom underhållande att jogga hela sommaren för att orka springa det där loppet i augusti. Det finns ju faktist roliga sätt att träna på! Som att dansa... Men imorgon blir det väl jogging i alla fall för ingenstans hittar jag Step-/Aerobics-pass som inte är fullbokade. Dessutom lär det bli sådan där vanlig hederlig gympa med en hurtig tränare i mitten och flåsande medelålders självförverkligare i ring runt om som koncentrerade försöker hålla takten och synka benens rörelser med armarnas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0