Allmänt om resan

Helt underbar resa! Men intensiv!



Vi åkte fruktansvärt mycket buss och färja mitt i natten och jag träffade trevliga människor, det vill säga Siri, Anna, Elina och Miranda.

Från vänster till höger: Siri, Elina, Anna, jag
*Siri, Elina, Anna, jag

Miranda
*Miranda

I måndags hann Siri och jag gå omkring i alla chokladbutiker Belgien har att erbjuda och vi kollade in Grand Place med sina magnifika byggnader. Överlag blev det väldigt långa strapatser den dagen - även om vi inte rörde oss på en särskilt stor yta...


*spana in chokladfontänen i fönstret....


*La plus petite maison de Bruxelles.
*Bryssels minsta hus

Senare på kvällen åt vi mat med de övriga på en helvegetarisk restaurang. Det var rätt god mat ty dagen till ära serverades indiskt! :D Sedan vandrade vi omkring i slummen! :P


*La Tsampa - vegetarisk restaurang med tillhörande butik. Mysig ^^

I tisdags var Siri, Miranda, jag och många andra på EU-parlamentet och pratade med Jens Holm. Jag vill ha den mannens jobb! Han är EU-parlamentariker, vänsterpartist och sitter i någon sorts miljökommitté*_____* Men jag hade i för sig blivit galet frustrerad över byråkratin... Intressant var det i alla fall! Och gissa vem som har fotat honom och andra från Djurens Rätt med HANS mobilkamera? Yes, you're right! I did! ;)


*Jens Holm

Han tipsade oss för övrigt om 8hours.se. SKRIV PÅ!!! Förslaget är inte speciellt strängt men det är i vilket fall som helst en bra början och bättre än alternativet!

EU-parlamentet
*EU-parlamentet

Resan påminde ganska mycket om Lasse Åbergs Hälsoresan :P Allsång i bussen och liknande. Påfrestande enligt mig men ändå ganska sött på något vis...

Från manifestationen!


*Vi fick söta tatueringar (nostalgi)


*jag på demonstrationen


*söta klisterlappar av tyg delades ut...



I början av sommaren hade jag minsann inte gissat på att jag någon gång inom de närmaste månaderna skulle stå i Bryssel och dela ut flygblad :P Men jojjomän, nu är det gjort! Och en bonus är att jag fattade vad folk svarade. Det var en kvinna som pratade en liten stund med mig, sade att det vi sysslade med var jättebra osv osv osv. Och jag förstod! Senade visade det sig att hon kunde svenska. Men vad spelar det för roll - jag fattade :D Franskan var rätt användbar faktiskt! Känner att jag vill lära mig mer! Använda språket mer!

En underbar resa som sagt!

Kommentarer
Postat av: Hannan

Du är så sööt! <3

2008-07-04 @ 20:13:38
URL: http://freakbeat.blogg.se/
Postat av: Fengan

Även jag besökte Bryssel tidigare i våras, visserligen med lite andra motiv. Jag hoppas att ni tog del av de belgiska våfflorna (%28cuisine" rel="nofollow">http://fr.wikipedia.org/wiki/Gaufre(cuisine)), ypperligt goda om jag får säga det själv. Förresten, metallmonumentet i EU-parlamentet ska enligt en som jobbar där representera sammanhållningen och -arbetet inom EU om du inte redan visste det.



Men men, kul att ni hade det trevligt i Bryssel!

2008-07-04 @ 20:29:31
Postat av: Erica

Hannan: Tack men det är du som är så söööt! :D



Fengan: Jag gillar inte sådana våfflor har jag för mig... håller mig till crêpes vettu ;)



Det där med metallen visste jag inte :D Cuuult... Hade fungerat bra som vapen mot terrorister som försöker ta sig in i byggnaden med linor från taket också ;)

2008-07-05 @ 09:37:57
URL: http://wrongdecade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0